Aandelenemissie KLM
Aspect
Bekijk dit fragment en zie hoe minister Kaag zich verslikt in haar woorden. De werkelijkheid is dat de betaling van Nederlands belastinggeld rechtstreeks in de Franse staatskas vloeit.
Aankoop aandelen in strijd met beleid
Lees vooral het uitmuntende artikel op SchipholWatch: "Extra geld KLM in strijd met eigen regels overheid".
Aandelen KLM kopen en zeggen het klimaatakkoord van Parijs uit te voeren is te vergelijken met het nemen van aandelen in een sigarettenfabriek en tegelijkertijd zeggen dat je de nadelige effecten van roken wil tegengaan. Het is niet uit te leggen.
Slimme krimp
De brief die wij vandaag stuurden naar alle Kamerleden is lijvig maar bevat alle data en argumenten die pleiten voor een veel kleiner Schiphol en sluiting van de andere luchthavens voor commercieel verkeer. Met slimme krimp die de belangen van bewoners van Nederland centraal stelt, kunnen we voldoen aan de klimaatdoelstelling van Parijs. Maar ook kunnen we nog steeds -af en toe- met het vliegtuig op vakantie.
Meerdere bewonersorganisaties en Ngo's tekenden mee.
Aandelen
De regering kan voor een prikkie Air France-KLM (AFKL) aandelen kopen, de prijs is totaal in elkaar gezakt. Dat doet ze niet want dat levert de AFKL geen geld op. Er is geen enkel belang en urgentie om mee te doen in de emissie. Behalve dat de directie zichzelf weer bonussen mogen uitkeren als de schulden zijn verlaagd.
Bron: https://www.lynx.nl/beurs/beurs-koersen/aandelen/aandeel-air-france-klm/
De toxische rol van de lobby
D66 staat onder druk van de VVD, die de lobby in Nederland vertegenwoordigt. Alle partijen die met de VVD regeren verschrompelen, dat gebeurde met het CDA, de PvdA en nu D66. Deze partijen leveren hun principes en idealen in om mee te kunnen regeren. Dat is de reden waarom burgers deze regering niet meer kunnen vertrouwen.
Documenten
- 2021 06 00 Factsheet verduurzaming luchtvaart (pdf)
- 2021 10 06 VNO NCW manifest vestigingsklimaat (pdf)
- 2022 01 28 Tweede periodieke rapportage staatsagent KLM (docx)
- 20220430 Volkskrant het is hier niet zoals buiten (pdf)
- 20220506 Lammert van Raan FD (pdf)
- 20220510 Brief Min IenW over de ontwikkelingen van de verduurzaming van de luchtvaart (pdf)
- 20220525 NLR Position paper t.b.v. rondetafelgesprek Verduurzaming luchtvaart d.d. 25 mei 2022 (pdf)
- 20220525 ORS Position paper ORS KCCA t.b.v. rondetafelgesprek Verduurzaming luchtvaart d.d. 25 mei 2022 (pdf)
- 20220525 SNM Position paper tbv rondetafelgesprek Verduurzaming luchtvaart d d 25 mei 2022 (pdf)
- 20220525 TU Delft Position paper J. Melkert t.b.v. rondetafelgesprek Verduurzaming luchtvaart d.d. 25 mei 2022 (pdf)
- 20220531 Brief Regionale Luchthavens minister Harbers (pdf)
- 20221109 SNM GP MD Actieagenda Luchtvaart (pdf)
- animatie (m4v)
- animatie (mp4)
- animatie (zip)
- BEREKENING SCHATTING ENERGIE TBV SYNT KER BURGERLUCHTVAART 30 05 2022 geheel (pdf)
- De nuttige hub Schiphol 20220407 (pdf)
- lakonderzoek onder het Nederlands publiek, meting 2020 (derde meting, tijdens COVID 19 pandemie) (pdf)
- luchtvaart uit balans (pdf)
- Nota van Antwoord Luchtvaartnota 2020 2050 (pdf)
Terug & verder bladeren:
tinyurl:
link
views: 456
Voorstellen
Achtergrond
Gerelateerd nieuws
- 08-03: Waarom wil de KLM niet dat Schiphol krimpt?
- 16-01: Analyserapport: economische impact van minder vliegbewegingen zeer beperkt
- 10-12: Zes woedende gemeenten eisen stikstofrechten terug van Lelystad Airport
- 06-12: Frankrijk zet streep door aantal korte vluchten
- 24-11: PvdA en Groenlinks in Amsterdam: Schiphol moet substantieel krimpen
- 24-11: D66 congres: Halveer de CO2 uitstoot van de luchtvaart in 2030
- 25-06: Kabinet wil luchtvaart niet meer terug naar oude niveau
- 01-06: Voormalig KLM bankier woordvoerder in debat aandelenemissie KLM
- 01-05: PVA-video. Kwaliteit en moraliteit van Schiphol
- 11-11: Interview met Marcella van Platform Vliegoverlast Amsterdam
- 15-07: Kosten-baten analyse Schiphol leidt tot kamervragen