Hubmodel
Aspect
Uit een recent vergelijkend onderzoek blijkt dat transferpassagiers maar 42% van het tarief betalen van reguliere passagiers met bestemming- of herkomst Nederland. Dat betekent dat Nederlandse vakantiegangers de buitenlandse overstappers subsidiëren.
Aandeel transferpassagiers op verre bestemmingen
In rood aangegeven is het aandeel transferpassagiers. Het laat zien dat wanneer deze niet meer worden bediend de frequentie van een aantal routes zal moeten worden beperkt.
Documenten
Terug & verder bladeren:
tinyurl:
link
views: 478
Voorstellen
Achtergrond
Gerelateerd nieuws
- 08-03: Waarom wil de KLM niet dat Schiphol krimpt?
- 16-01: Analyserapport: economische impact van minder vliegbewegingen zeer beperkt
- 10-12: Zes woedende gemeenten eisen stikstofrechten terug van Lelystad Airport
- 06-12: Frankrijk zet streep door aantal korte vluchten
- 24-11: PvdA en Groenlinks in Amsterdam: Schiphol moet substantieel krimpen
- 24-11: D66 congres: Halveer de CO2 uitstoot van de luchtvaart in 2030
- 06-07: De patiënt Schiphol
- 25-06: Kabinet wil luchtvaart niet meer terug naar oude niveau
- 01-05: PVA-video. Kwaliteit en moraliteit van Schiphol
- 26-04: Arjen Lubach legt uit waarom het verdienmodel van Schiphol ook gebaseerd is op uitbuiting grondpersoneel
- 11-11: Interview met Marcella van Platform Vliegoverlast Amsterdam
- 15-07: Kosten-baten analyse Schiphol leidt tot kamervragen